Tolong Klik Sini Jap

Thursday, November 10, 2011

Keputusan Tukar Sekolah

aku yakin isu hangat pagi ni kat semua sekolah mesti berkaitan keputusan pertukaran yang korang dah minta kan? aku pun teringin gak nak pindah sekolah sebenarnya. tapi tak der feel lagi nak isi borang tukar nih.. sebab aku selalu fikir, kalau pegi sekolah lain mesti persekitaran dah tak sama.
  • kat Maluri ni kerani buat kerja semua tip top. so far aku tak pernah bermasalah lagi.. aku takut nak pegi sekolah lain sebab dengar cerita kawan2 ada yang kena pegi Putrajaya sendiri semata-mata nak uruskan pasal gaji. sekarang ni pulak yang terbaru untuk batch yang sama-sama posting dengan aku pasal sah jawatan. macam2 masalah yang aku dengar. alhamdulillah segala urusan aku telah dipermudahkan. (special thanks to Kak Ana, Kak Zu, Kak Ina, Kak Zura & En Hanafiah) 
  • yang kedua, aku risau kalau kena mengajar petang jer kat sekolah baru tu nanti. bukan apa, aku dok fikir kan anak2 yang hantar kat nurseri tu.. mau masak aku bayar OT diaorang kalau dah hari-hari balik lambat. petang tau jer la jalan-jalan kat KL ni camner..
  • yang ketiga, aku risau kat sekolah baru tu nanti aku x dapat ajar option aku.. mesti der kepuasan nanti bila kita mengajar bukan bidang kita. banyak kekawan yang dapat bukan option. aku kat Maluri ni alhamdulillah dapat mengajar Kimia dengan Sains.. memang rezeki aku masa mula-mula posting sekolah ni tak cukup cikgu Kimia.. (tapi sekarang dah terlebih.. betul ker kak farizam? betul la kot.. hehe)
tu jer la kot yang paling merisaukan aku. 3benda ni membuatkan aku berfikir 10kali setiap kali kawan2 lain sibuk mengisi borang tukar.. walaupun tension kerja kat sini membuatkan aku selalu rasa nak tukar sekolah, tapi aku rasa kat mana-mana pun kerja cikgu tetap macam ni...

so, kepada kawan-kawan yang dapat tukar aku ucapkan tahniah. semoga success kat sekolah baru. setakat ni yang aku tau permohonan berjaya Kak Chua, Fazlan Iskandar, kak Khodijah dengan Yoges, ingat2 la kitaorang kat Maluri ni yer..
kepada kawan-kawan yang tak berjaya, sabar yer. maybe belum rezeki lagi. aku seronok sebab akan bersama korang lagi kat Maluri tahun depan. tetiba rasa nak tepek pulak lencana Maluri kat entry nih buat kenangan.. mana la tau nanti kalau aku tukar sekolah jugak..hehe

No comments:

Post a Comment