Tolong Klik Sini Jap

Sunday, November 13, 2011

Berpantang Hari ke-40

ai.. tak sabarnya la nak tunggu 44hari habis pantang ni. banyak benda yang aku tak sabar nak masak dan nak makan nih.. dah 45hari nanti pun teringin nak minum air sejuk sikit pun jadi la. sekarang tak berani lagi. hari ni baru 40hari.hehe..

bab makan memang aku jaga pantang betul. tapi bab berjalan walaupun belum 44hari aku 'pantang' bila suami aku ajak keluar berjalan. pantang dia sebut jer mesti aku setuju.. hehe. outing pertama Fahmi selain pergi klinik untuk cek kuning dia sebelum ni (aku tak kira yer) kitaorang balik rumah kakak aku kat Kuala Selangor pada hari yang ke31. masa ni kitaorang keboringan beraya di KL. sebab ni 1st time aku dan suami raya haji kat kl lepas kitaorang kawin. sampai aku lupa camner raya kat sini. selalunya kitaorang balik kelantan. kat sana tersangatlah meriah dengan memakan daging korban sepanjang hari dan berhari-hari.. kitaorang balik hari jer. balik dari rumah kakak aku tu, sempat la aku merewang masuk NSK cari barang dapur sikit. Fahmi adik aku jaga dalam kereta sebab masa dah nak malam.

lepas tu semalam pulak hari ke 39 Fahmi melihat dunia. sekali lagi kitaorang keluar sebelum waktunya. hehe. tujuan awal nak pergi Tasik Titiwangsa bawa Fahmi ambik matahari pagi. elok jer siap, nak masuk kereta hari pun hujan. Syauqi & Dina bukan nak masuk rumah balik. akhirnya aku tukar fikiran pegi Tesco jer beli stroller. senang sikit nak berjalan. petang tu akhirnya kitaorang pegi juga Titiwangsa ambik angin. nasib baik tak ikut Papa dengan Syauqi pegi jeti naik sampan. kalau tak confirm kena hujan la. kitaorang tunggu tepi tasik jer. sempat la lari masuk pondok bila nak hujan. Ni sampan yang diaorang naik.
gambar just nak tunjuk jer. ni sebelum besalin dulu.
fahmi dalam stroller baru di Titiwangsa   
hari ke-40 berpantang... sebenarnya sekali lagi kitaorang sepatutnya pegi main layang-layang kat Taman Metro Prima. tapi hari hujan la pulak. so, niat terpaksa dibatalkan. just duduk rumah jer la nampaknya. sebagai ganti, esok papa janji nak bawa Syauqi pergi ofis. (maklum lah bos tengah pegi haji. boleh la bawa anak.hehe)

itu jer coretan aku untuk hari ni... jumpa lagi di lain entry.. assalamualaikum... ;)

No comments:

Post a Comment