Tolong Klik Sini Jap

Friday, November 11, 2011

5 Cekal 2011

Memandangkan mood SPM yang tengah memuncak, dalam entry ni aku nak cerita pasal budak-budak kelas yang aku jaga sepanjang 2010 sampai la 2011 nih. sebelum aku cerita panjang jom tengok wajah-wajah diaorang...
hari guru 2011

muka cikgu yang serius dalam makmal... hehe
bila bab kelas, insan yang mungkin aku tak lupa dan paling banyak membantu aku sepanjang 2tahun ni tak lain la Monitor aku GERALD. aku tengok dia seorang yang bertanggungjawab dan macam selalu kena buli dengan kawan-kawan dalam kelas ni. selalu nak selamatkan kawan-kawan dia. dan aku paling suka sikap hormat dia kat aku walau camner aku marah dia pun. but, deep inside my heart i want u 2 know that u r da best monitor that i have.
 kalau ada monitor mesti ada assistant kan? so, tahun ni MABEL banyak membantu  Gerald. tambah2 dalam keadaan aku berbadan dua dan tak larat nak panjat blok baru. juga seorang yang baik dan menghormati guru. tahun lepas AMANDA assistantnya. tapi mungkin tak dapat nak bagi full komitmen sebab majority dalam kelas ni Cina. tu yang diaorang tukar.betul ker?hehe
 seterusnya student yang paling banyak tolong aku waktu subjek Kimia CHEE WENG. sangat bertanggungjawab dalam mengutip buku kawan-kawan dan sentiasa update aku sapa2 yang cuba tak buat kerja. tapi selalu tu ada gak yang lepas sebab aku dah tak larat nak kejar macam JONATHAN, RAFIQ, DASHALINEE, MING HIN, LEONG FAI dan beberapa nama lagi yang aku dah lupa. (maklumla. dah bercuti hampir 2bulan. hehe)
JIUN YIN & HER CHIN yang 2orang ni pulak student yang selalu dapat markah tertinggi dalam subjek aku. diaorang selalu bersaing secara sihat. tapi kalau buat eksperimen Her Chin selalu buat aku sakit jantung dengan tindakan yang aku tak jangka. Gang dia yang selalu buat benda merapu dalam makmal tak lain la si CHUN YIT, JING CHON, FOO CHING PHANG, VEAN TAT & KOK HAU. Jing Chon gak dah catat sejarah tahun ni sebab melompat dari makmal fizik ke makmal kimia. kes dia juga menyebabkan Pn Siti Liah bertikam lidah dengan aku.
KIM CHOON, HUEI SHEN, POE KAY. 3pengawas yg suka duduk kat bilik disiplin. tapi kerja aku semua diaorang buat. so, tak de la nak marah sangat. diaorang ni memang kategori student aku yang bersopan, ringan tulang dan menghormati guru.
 BALDEEP, DASHALINEE, EDRIC, CHINDURA, JONATHAN, RAFIQ, ELAINE, NAVJIT. ni la insan yang sangat suka mendapat surat cinta dari aku sebab tak datang sekolah. dan maybe diaorang la yang paling happy bila aku cuti bersalin sebab dah tak der sapa yang akan hantar surat cinta untuk diaorang lagi.
LEONG FAI, CHEE WENG, GANG YANG, KAH YAN, CHAI YENG, KELVIN... pantang ada acara diaorang la yang paling sibuk nak keluar kelas pegi susun kerusi meja. maklum la Quatermaster la katakan. kalau time lain aku tak kisah sangat. tapi bila time aku, memang tension la bila ramai yang nak keluar.
PEI SAN, SHU YI, PEI FENN, XIN RUE, SHIN YI, HUI XIAN pelajar yang tak banyak buat bising dalam kelas atau lebih tepat lagi masa aku. waktu lain tak tau la. rasa-rasanya ada ckgu lain komplen PEI FENN banyak cakap masa diaorang. PEI SAN juga orang yang selalu aku harapkan untuk tolong bayar duit maintanance rumah yang aku sewakan kat orang. sebab rumah dia sebelah blok aku jer.
 Aku rasa ni la kisah student aku untuk kali ni. walau macam mana aku marah diaorang pun, hati aku tetap sayang kat diaorang. aku doakan semoga semuanya berjaya dalam SPM dengan cemerlang terutamanya subjek KIMIA.jumpa lagi masa ambik result next year... all da best n may god bless u all.

2 comments:

  1. semoga puan menjadi guru yang terbaik dan berdedikasi terhadap murid2nya :)

    ReplyDelete
  2. amin.. harap2 mcm tu la.tq sis..

    ReplyDelete