Tolong Klik Sini Jap

Tuesday, November 15, 2011

Langgar Pantang

akhirnya... di hari yang ke-42 ini aku dah langgar pantang.. puncanya aku teringin sangat nak buat kuih untuk anak-anak. disamping tu aku nak join makan sekali. sebab kalau kuih lapis ni tak payah guna telur. so, pagi tadi balik bawa Fahmi dari klinik aku pun beli la apa-apa barang yang aku tengok tak lengkap lagi..

bila tiba jer time nak masak sekali tengok tepung beras aku dah expired la pulak.. hancur luluh harapan.. tapi, lepas tu tetiba kepala otak suruh buat puding roti. aku cek, bahan semua lengkap. so, apa lagi... dengan pantasnya aku pun mengukus semua bahan-bahan yang dah lengkap.

gambar ni aku google. tak sempat nak tangkap yang aku buat sendiri..hehe

lepas beberapa jam... aku pun melantak la dengan nikmatnya. mula-mula ingat tak nak masuk peti ais. tapi, bila tengok macam lembik jer sikit aku pun masukkan la dalam peti ais untuk memudahkan anak-anak aku makan bila dah keras nanti. dan niat dalam hati, konon-konon aku tak nak makan dah. tapi... akhirnya aku makan jugak. maklumla.. dah 42 hari berpantang.. hehe.. so, 2 pantang yang aku dah langgar hari ni:
  • makan telur
  • makan makanan sejuk dari peti ais
harap-harap tak der apa-apa la yang jadi. memang betul la orang kata.. saat-saat akhir dugaan memang lagi hebat. dalam kepala macam dah tau jer nak masak apa esok.. bila tengok bahan-bahan dah lengkap. hari tu beli tak sempat masak sebab pagi tu juga dah beranak...hehe

No comments:

Post a Comment